torsdag 4 februari 2010

Winter wonderland

Fortfarande världens vinterväder här i stan, men jag börjar vänja mig. Efter en dryg månads total snövärld, känns det mysigt och hemtamt med all snö. Tyvärr glömde jag mina nya vantar på bussen i veckan, och de fanns inte att återfås på hittegodscentralen.

Det är mycket i skolan nu denna veckan, så igår var jag och mina gruppmedlemmar på Kriminalvården här i stan och intervjuade en f.d. kvinnlig chef. Arbetet vi skall skriva handlar om att analyser kvinnans ledarroll i offentliga organisationer typ, därav intervjun för att få hennes syn på det hela. Kul att komma ut i "verkliga livet" och se hur saker och ting fungerar. Ger ju lite perspektiv i skillnad mot kurslitteraturen. Denna dagen har också spenderats på skolan, träffade gruppen vid tio och arbetade fram till Workshopen vid 14tiden. Efter lite feedback från läraren var det dags för middag/lunch på McDonalds för min del och vid 18tiden började min franskalektion. Pågick till 20, och därefter har jag åkt buss över halva stan för att komma till min buss, och därefter åka hem! Sjukt segt. Men nu är jag hemma i alla fall.

Imorgon har jag planerat in grupparbete från 9 imorgonbitti och därefter hela dagen nästan. Skall försöka hinna så långt som möjligt (helst bli klara) så man kan få en ledig helg! Vid 17tiden möter jag upp Frida för handling av mat och därefter bjuder hon på middag för jättemånga goa tjejer! Skall bli jättemysigt! Tänkte sova över där, och på lördag dag har jag och Frida tänkt gå och se Snabba Cash på bio! Hoppas den är bra! Hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar