fredag 27 augusti 2010

Jag undrar när sommaren är slut och hösten börjar på riktigt

Idag har min Niklas lämnat mig för sydliga breddgrader och jag får stanna här och fokusera på budgetprocesser. Hade mycket hellre följt med honom ner till södern ett tag. Kom nyss hem från Kungsbacka där vi lämnade av honom på stationen, hemskt tråkigt att behöva säga hejdå hela tiden.

I onsdagskväll åkte vi ut till Hönö, utanför Göteborg för att min mormor fyllde år och ville hemskt gärna bjuda oss på middag. Det är inte fy skam det, så vi infann oss gladeligen där. Satt ute på en restaurang, Tullhuset, precis vid vattenkanten där vi kunde se hur vågorna slog upp mot klippkanten. Det bjöds på fördrink (fanta och rosé) kände mig riktigt trendig för ett ögonblick, därefter en kavring med lättgravad hälleflundra (?) och löjrom. Till varmrätt var det havskatt med världens godaste sås, lätt marinerad vitlök och färskpotatis. Otroligt välsmakande. Till dessert fick de andra Créme Brulee (stavning?) men jag avstod med tanke på min avsaknad av efterrättsgillande.

Igår golfade vi, jag och min pojkvän. Verkar sjukt lovande för pensionen. Vi trivs redan som pensionärer. Men dessvärre gick golfen inte så bra som vi hoppats, båda slutade på strax under 30p.

Nu måste jag däremot återgå till min budgetprocess eller vad jag skall läsa om. På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar