fredag 16 april 2010

Island förstör med deras aska!


Bild från Aftonbladet

Min pojkvän har pluggat utomlands i åtta månader (!) och skulle äntligen komma hem idag! Min biljett var bokad till Skåne och vi skulle hämta honom vid lunchtid idag på Kastrup. På jobbet hör jag om vulkanen som gjort så att alla flygplatser stänger, självklart tror jag de skojar med mig. Men nej, så är inte fallet. Det är sant!
Men Niklas åker till flygplatsen och får där reda på att hans plan är försenat 14h. Skall då lämna Toronto airport 8.10 fredag morgon lokal tid. När jag pratar med honom nu imorse, har han fått reda på att hans plan är inställt, men att han kanske kan åka med ett annat plan som också skall till Bryssel (där han skall mellanlanda). Senare skiter sig detta också och alla plan är inställda under hela dagen. Surt! Nu är han iaf incheckad på ett hotell och får förhoppningsvis några timmar sömn! Jag gillar inte Island, vulkaner eller aska!

En sjukt bra sak som jag fick reda på idag (för att väga upp mot allt det dåliga) är att jag klarade min statistiktenta! Yeah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar