onsdag 9 december 2009

Lovely week

This is it. Redan onsdag. Gårdagen spenderades mestadels med mor min, i Kungsbacka, letandes efter julklappar till alla utom mig. Bortglömd? Mamma handlade och jag fick bära. Totalt inte lovely, men fick en adventspresent som jag så käckt döpte det till. Första boken i Twilight serien, jag vill ju också se om jag blir lika fäst som alla andra. Visserligen har jag sett filmerna, men alla har ju inte kommit ut än, så kanske hinner och läsa alla innan dess? Vad sägs? Ska vi ha det som en deal?

På kvällskvisten dök Ester upp och åt pizza framför mig, sedan utklassade hon mig på Chicago. Därefter lämnade hon mig. Tack för den.

Idag däremot hade jag föreläsning mellan 10.00 - 12.00. Perfekt tid tycker jag. Man kommer upp i tid (det är annars ett handikapp jag har, att jag sover lite för länge på morgonen...förmiddagen) och man har ändå hela dagen på sig, och har man tur har man till och med hunnit lära sig ett och annat. Föreläsningen flöt på smärtfritt och efteråt samlades jag och min grupp, Sebastian, Sebastian och jag. De tre S:n kallade min mor oss för. Det lät lovande tycker jag. Delade upp frågorna mellan oss, bytte nummer och mailadresser. Eftersom jag inte är jätteinsatt i ämnet beslöt jag mig för att ta tag i det omedelbart. Satte mig på biblioteket och stannade där resten av eftermiddagen.

Nu har jag ätit pizza till middag (tack Ester för inspirationen), vunnit över älsklingen på Betapet och druckit alldeles för mycket julmust. Kvar av kvällen är städning. Vem hinner städa mitt rum när jag inte är hemma? Ingen tydligen...

Vilket långt inlägg, men jag tror innerst inne ni var lite nyfikna, eftersom jag inte bloggat på ett tag ;) Nu ska jag dricka julmust och städa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar