torsdag 4 mars 2010

Förvaltningsekonomi

Sitter här och försöker sammanfatta boken Förvaltningsekonomi med mina egna ord. Inte så lätt kan jag säga. Men har kommit en bra bit på väg i alla fall. Har skrivit ner det som föreläsaren än så länge tagit upp på föreläsningarna, men jag har då bara valt ut det viktiga och förkortat och förändrat hans ord. Allt för att det skall bli lättare att förstå sen inför tentapluggandet. Är ju på semester hela nästa vecka, så skönare att förbereda nu innan, så slipper jag förhoppningsvis plugga ihjäl mig där nere också! I nuläget har jag datorn, en mängd papper och fyra böcker framför mig. Böckerna får mig att vilja lägga mig raklång på sängen och drömma mig bort till en annan planet.
Eller hur skulle ni känna om ni var tvungna att läsa;

God ekonomisk hushållning i kommuner och landsting
Den offentliga sektorns redovisning
Förvaltningsekonomi
Kommunal redovisningslag

hur känner ni? rent spontant? är någon avundsjuk? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar