söndag 28 mars 2010

Långsamma söndag

Gårdagen var jätterolig! Jag och Eva käkade lite mat och drack lite vin efter jag var färdig med min tenta, efter en stund kom Josefin och joinade. Då övergick vi till skumpa och hade en sjukt trevlig kväll hos Eva. Vid midnatt drog vi oss in till stan, och hamnade givetvis på Excet. Forsatt grym kväll, och strax efter tre begav jag mig mot bussen. 3 minuter innan den skulle komma stod det på monitorn, men kom det någon buss? Nej, självklart inte...

Så när jag plus resten av diverse bussresenärer fortfarande stod och frös på hållplatsen, en halvtimme efter bussens utsatta avgångstid började man tröttna. En kille dök upp framför mig och ville dela taxi. Sure, tänkte jag. Sagt och gjort så delade jag, två killar och en tjej taxi hem. En vanlig taxiresa slutar på kanske 500kr om man skall betala själv. Igår undkom vi med 100kr per person! Bra hemresa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar