måndag 29 mars 2010

Jag blir så trött!

Hur kan de i en offentlig verksamhet vilja att vi skall skriva en hemtenta om det dåliga ledarskapet, där vi finner fakta och extremt dåliga situationer där byråkratin verkligen inte fungerar, när deras egen verksamhet inte fungerar över huvudtaget? Det har alltför många gånger under året dykt upp problem, "som ingen kunnat lösa" för att de "saknar behörighet" eller "föder barn" eller "är bortrest" under tentaperioder. Ni förstår säkert inte min frustration när ni läser detta, men jag blir så trött. Hur svårt skall det vara att svara på ett akut mail? Räcker inte två dagar? Nu har det gått en vecka? Jag tycker det är lite väl länge betänketid för en enda liten lätt fråga, eller? I hur god tid skall man vara ute, för att kunna anta att man skall hinna få svar på sina funderingar och frågor innan det är för sent? Är det för mycket begärt att man som ansvarig, skall finna intresse i att hjälpa sina studenter, eller är det för jobbigt? För jobbigt att sköta sitt jobb? Är det verkligen det? Då undrar jag om man besitter rätt position, för i h*vete. Sök ett annat jobb, om det nu är så fruktansvärt besvärligt att göra ett bra jobb? Förlåt mig för min aggression, men jag har svårt att förstå det här fenomenet? Har inte jag som student rätt till att hämta ut min tenta, när den är rättad och klar? Är det mitt problem om jag dyker upp inom vanlig arbetstid och "ansvarig" inte är där den veckan? Ska inte någon annan kunna hjälpa till det? Är det möjligt att man bara har en ansvarig för tentautlämning? Jag kan ju för f*n legitimera mig, vad är det de är rädda för? Är det mitt fel att personen som rättat tentan, tagit med sig tentorna hem och jag inte kan få reda på vad jag gjorde för fel inför omtentan för att personen inte har möjlighet att komma in till skolan och lämna dem? Då får väl man buda hit tentorna? Kan man inte fixa sina arbetsuppgifter själv, tycker jag faktiskt att man får lösa det på annat sätt? Har man inte resurser för att tillsätta vikarier när personal tvingas försvinna ett par månader, så måste man se till att tjänsten blir fylld ordentligt internt. Man kan inte sätta en person på posten, som uppenbarligen inte har tid att sköta sitt ordinarie jobb? Verkar det då rimligt att sätta samma person på ytterligare en krävande position inom organisationen? Jag undrar, vem skall jag vända mig till för att få reda på allt? Jag vill ha en ansvarig, som tar sitt ansvar och står för att institutionen i det här fallet, ursäkta språket, suger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar