onsdag 24 mars 2010

Mitt i veckan tjoho

Vet inte riktigt om jag är glad över att tiden går så fort ibland. Självklart finns det en mängd fördelar, min man kommer hem, våren kommer, sommaren är snart här, tentan är avklarad osv... Men å andra sidan känns det inte som jag hunnit plugga så mycket som jag hade behövt. Jobbade ju igår, så en hel dag försvann plötsligt. Visserligen behöver man ju alltid pengar, och det är ett lätt val att välja jobbet framför tentaplugg. Det vet väl alla som någonsin pluggat? Men idag sitter jag, har suttit två och en halv timme redan nu under förmiddagen. Gått igenom snart alla föreläsningsslides som han lagt ut på internet för att försöka ta reda på vad som egentligen är viktigt i kursen. Känns sådär kul att ungefär 10 sidor handlar om Den kommunala redovisningslagen. Jag kan inte hjälpa det, men jag tycker den är förfärligt fruktansvärt jättetråkig. Längtar till jag kan gå över till Bokföringen och faktiskt räkna lite på riktigt. Men steg 1 är att avklara det tråkiga. Förhoppningsvis klarar man på så sätt av att plugga hela eftermiddagen också!

Vad tror ni? Jag tror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar