onsdag 17 mars 2010

In school

Tillbaka i verkligheten. Känslan från Lanzarote är sedan länge försvunnen trots att jag bara varit hemkommen i två dagar. Planet landade vid halv nio tiden i måndagskväll och nu, onsdag morgon sitter jag i skolan och försöker få ihop ett grupparbete där vi skall göra en finansiell analys av en kommun. Vi satt även igår, men kom dessvärre inte så långt. Det är direkt uppvaknande man möts av när man kliver in genom huvudentren till skolan i alla fall. Det kan man lugnt säga. Mycket som skall göras, mail som skall skrivas, saker som skall läsas och slutsatser som skall dras. Mailen klarade jag av igår och fick lyckligtvis introduktionen till nästkommande kurs, Internredovisning, framflyttad några dagar eftersom den tidigare inföll tätt inpå tentan i Externredovisning. Jag, personligen, trodde inte så många skulle dyka upp och i detta fall samtyckte kursansvarig med mig. Hur ofta händer det?

Nu försöker vi få ett utlämningsdatum för en hemtenta framflyttat också, eftersom det också sammanfaller med Externredosviningen och vi på så sätt går miste om tre värdefulla dagar som vi behöver för att skriva hemtentamen. Igår nekade kursansvarig mig och sa att det var emot reglerna, men idag har jag fått reda på att en annan lärare i en tidigare kurs gjort precis samma sak. Därav är det föga troligt att detta skulle vara mot reglerna. Nu är mina två gruppkompisar iväg och pratar med studierektorn, vi får se hur det går om ett tag.
Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar