tisdag 14 september 2010

To much to do and to little time

Herre min gud så tiden flyger fram. Redan tisdag lunch! Gårdagen flöt snabbt på, med skolstart kl 9 på morgonen, föreläsningar hela dagen fram till eftermiddagen. Därefter snabb middag/sen lunch med Amanda innan vi satte oss på biblioteket för att gå igenom veckans uppgifter. Verkar mycket att läsa denna veckan för att få ihop till PM.et som skall in på torsdagkväll. Svåraste är väl att motivera varför uppsatsen vi läser skall ha ett visst betyg. Jag är ju ingen examinator direkt. Efter en stunds resonerande med Amanda, var det dags att bege sig till min kvällskurs. Helhetssyn på människan i en föränderlig miljö. Den pågick i två timmar och verkar faktiskt väldigt intressant. Dessvärre kom jag inte hem förrän kvart över 9 på kvällen och var efter en heldag med studier väldigt trött. Så hann/orkade inte ta tag i varken packning inför flytt eller skolarbete.

Idag sitter jag med böckerna uppslagna och går igenom gårdagens föreläsning. Hur skall jag börja? Svårt när det är så mycket att tänka på, med flytt och skola på en och samma gång. Känner mig lite splittrad här mitt i allt. Dessutom skall skidresa och Londonresa planeras och bokas snarast. Nej, nu får jag återgå till böckerna. Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar