fredag 15 januari 2010

Good Morning sunshines!

Under morgonen har jag tagit det väldigt lugnt, men det kändes som det var välförtjänt. Tyckte att jag behövde sova ut, utan att stressa upp till skolböckerna. Tentan är ju som bekant imorgon, och dagens planering sträcker sig till att jag skall gå igenom de gamla tentorna igen, några gånger för att se om jag har koll på allt, eller om jag behöver läsa in något mer. Förhoppningsvis tar inte det hela dagen, och jag får lite fritid så här en fredagseftermiddag.

För er som undrar så är min kära pojkvän tillbaka i Kanada sedan i måndags, och har under veckan anpassat sig till både tidsomställning och missat skolarbete. Det var väldigt skönt att få ha honom hemma över jul och nyår, och att vi hann med en resa till Val Thorens tillsammans gjorde ju verkligen inte saken sämre. Men nu är det inte så lång tid kvar, känns det som, trots att han inte beräknas komma hem förrän i månadsskiftet april/maj. Men vi går ju mot ljusare tider, vår och värme hägrar, vilket underlättar det hela en hel del. Plus att min skolgång under våren inte är att leka med. Har hur mycket som helst att göra, så jag kommer nog att vara begravd i böcker mestadels av tiden. Jag har ju ordinarie schemat, och därutöver kurser från första året, då jag hoppade av utbildningen som inte är färdigtenterade, och som om inte det var nog, har jag lagt till en franskakurs som jag skall gå på två kvällar i veckan också!

Som ni förstår behöver jag engagera mig i en hel del, och för att klara det, behöver jag att ni önskar mig lycka till! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar