tisdag 19 januari 2010

A lot to do..

Har under förmiddagen haft introduktionen till nya kursen Ledarskap i offentliga organisationer. Det blir ingen lätt match kan jag säga. Skall examineras på tre olika sätt. Redan på måndag eller tisdag, beroende på gruppindelningen, skall vi i grupper hålla en föreläsning och därtill skriva en text som skall lämnas in. Därefter skall vi skriva en ledarskapsanalys, där vi skall ordna en intervju med någon inom en offentlig organisation, och sedan analysera dennes svar och kommentarer. Detta skall både redovisas och lämnas in i pappersform på ca fem-sju sidor. Utöver detta, skall vi skriva en hemtentamen, där vi kommer få fem frågor som skall besvaras. Är det bara jag, eller känns det som väldigt mycket för en 7,5 poängs kurs?

Utöver detta skall ju hemtentan från förra kursen (de överlappar varandra litegranna) in på fredagkväll, och jag har min ekonomiartikel att analysera till imorgon.
Under eftermiddag skall restaurangbesök också hinnas med och min mor förespråkar bio, men det tror jag att jag får hoppa.

På torsdag är det också dags för inskrivning på franskakursen som börjar samma dag, och tills dess borde jag införskaffat både kurslitteratur och en pärm för alla papper jag skrivit ut från kursportalen.

Förlåt att jag beklagar mig, jag vet att jag har satt mig i denna situationen själv, men det är skönt att få det ur sig lite ibland!

Något positivt var i alla fall att Ester kom och sällskapade på mig efter Josephine gått till föreläsning på min lunch. Mycket trevligt med lite sällskap innan det är dags för nästa föreläsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar