tisdag 12 januari 2010

Tisdag

Satt innan föreläsningen som började vid 10 imorse och pluggade på samhällsekonomin. Det flöt på rätt bra faktiskt. Hade mer rätt än fel på de uppgifter jag gav mig på. Positivt tecken! Vid tiotiden var det dags för Hasses föreläsning, ibland undrar jag vad både han och jag gör på föreläsningen. Jag lär mig föga mycket, visserligen är han underhållande att lyssna på när han beskriver världsekonomin och drar paralleller till höftskador och sprängämnen. Men frågan är om man egentligen lär sig så mycket på hans genomgångar. Skönt med paus från hårpluggandet ibland kan vi konstatera. Vid föreläsningens slut, klockan 12, begav jag mig till lunchrummet för att äta min medhavda lasagne. Satte mig vid ett bord och fick sällskap av två kursare. En av killarna skulle ha omtenta i mikroekonomi imorgon och försökte plugga medan vi två andra löste studenttidningens korsord istället. De stannade till nu, vilket innebär att jag fokuserat mer på korsord än på samhällsekonomi de senaste två timmarna! Dessvärre innebär det mer plugg under eftermiddagen och kvällen. Som tur är blir jag inte hämtad från skolan riktigt än, så jag har tid att lära mig ytterligare en hel del idag.

Hoppas er dag varit till belåtenhet, min dag är i alla fall perfekt. Vet inte vad det är men känner mig på gott humör, solen strålar ute trots den kalla temperaturen och trots att en fruktansvärt svår tenta hägrar känner jag mig glad! Det är bra, på gränsen till livskvalitet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar