måndag 30 november 2009

New week

Gårdagskvällen var väldigt mysig. Söndagskvällen tillbringades runt mitt köksbord i sällskapet av Ester, Frida och Josephine. Jag hade kvällen till ära bakat en kladdkaka som det bjöds på, och så fort Ester äntrade huset, ställde hon sig med vispen i handen och fixade vispgrädde. Vi fortsatte kvällen med att snacka och spela kort. Öppnade upp starkt och vann slav och president och därefter sjuan två gånger. När vi sedan bytte spel till Chicago, förlorade jag stort. Lika illa var det när vi spelade Hjärter. Men det var i alla fall väldigt mysigt.

Idag har jag hunnit gå upp, äta långfrukost, duscha och därefter cyklat i regn till tandläkaren. Hos tandläkaren gick det som väntat. Ville han in mig på återbesök snart igen för att kolla så att jag använder tandtråd aktivt. Yeah right? Har nu återvänt hem, bytt till torra kläder och skall ta något att äta innan jag sätter igång med pluggningen. Har en heldag framför mig. Varför spelar de då dålig musik på radion? Känns ju sådär studiemotiverande...

1 kommentar:

  1. du glömde skriva att jag kletade in grädde i ditt hår. tur att du duschade idag, äckelsara!!!!

    SvaraRadera