onsdag 11 november 2009

Slappa onsdagen passerar

Jag vaknade av att snickarna dundrade in i huset, ropade "hallå" för kung och fosterland, mamma och pappa var ju inte hemma denna morgon, så jag hade lovat att vara vaken för att ta emot snickarna. Lite för trött för mitt eget bästa, gick jag ut i hallen, iklädd pyjamasbyxor, sovlinne och morgonrock. Håret stod åt alla håll och ögonen vittnade om en natt fylld med alldeles för lite sömn. De skrattade hjärtligt åt mig och skrockade fram ett godhjärtat "Godmorgon". Hälsade och vände på klacken med ett mål i sikte, sängen, bara tio minuter till... Snälla...

Sagt och gjort. En kvart senare drog jag mig upp igen, äntrade duschen och gjorde mig i ordning. Plötsligt blev det bråttom till bussen, slängde i mig frukosten och utbytte lite ord med snickarna innan jag satte mig på bussen. Somnade såklart på vägen in som vanligt. Blå Express är verkligen en sövande buss. Började förmiddagen med föreläsning om hur man optimerar produktionen, ganska intressant faktiskt. Därefter lite lunch och sedan övningstillfälle. Louise gick igenom kanske tre uppgifter, sedan dags för eget arbete. Satte mig och räknade i en soffa i korridoren, med pojkvännen engagerad i örat. Behövde ju lite hjälp från mattesnillet... ;)

Mötte sedan upp med Frida och Emelie, tog ett varv på GADDEN (arbetslivsdagarna på Handels) och sedan gick vi och tittade på inredning. Hann med Bolagret, Indiska, Hemtex och Granit. Mysigt med allt julpynt som börjar synas i affärerna så här dags på året.

Förresten, jag åt Thaimat take away till middag. Så gott! Ibland är det skönt att inte ha ett kök! ;)

1 kommentar: