lördag 10 oktober 2009

091009

Alltså nu är ju klockan visserligen över tolv! Men jag låtsas som det regnar och behåller min rubrik. Jag skall ändå redogöra för fredagen, därför får rubriken stå kvar, trots att datumet lyckats ändras. I alla fall var jag otroligt duktig och satt två timmar innan föreläsningen idag och gick igenom lite ur Vår Ekonomi. Föga spännande, men kände mig ändå rätt ambitiös. Hade föreläsning mellan tio och tolv, och därefter satte jag mig på Espresso House och lunchade med Kanadensisk Cosmopolitan och mig själv. Mycket trevligt måste jag säga.
Klockan gick fort, och vid halvtvå drog jag mig bort, hade tid med studievägledningen vid tvåtiden. Lite pinsamt att komma försent, så jag var där 20 minuter för tidigt istället. Vet inte vad som är bäst egentligen, men du bryr dig egentligen inte va?
Fick faktiskt ut en del av mötet, vet fortfarande inte om jag läser rätt program, eller vad jag skall bli när jag blir stor, men det var ändå skönt att prata av sig lite, med ett proffs.

Hämtad strax efter mötets slut av far och bror, iväg, hem. Eftersom det idag råkar vara pappas födelsedag var hans önska att hela familjen skulle spela golf tillsammans, hade vi andra inte så mycket val, utan fick ställa upp. Det gick helt okej, början var lite sisådär. Öppnade första hålet med en slicad drive rakt ut i skogen. Out of bounds. Äsch, nytt försök tänker jag, peggar upp, svingar, exakt likadant slag. Slutade de sista hålen med par - bogey - bogey - bogey. Det var mörkt som tusan de sista hålen, så är faktiskt nöjd. Med de sista hålen i alla fall.

Kom hem, pratade lite Skype med min BF, vann över honom i Betapet, därefter dags för mat. Utsökt måltid för övrigt. Kött, potatis och bearnaisesås. Lovely. Kollat på senaste avsnittet av The Hills, äntligen. Och hade nog tänkt att sova nu faktiskt.
Good night.

2 kommentarer: