lördag 3 oktober 2009

Skoldepression

Jag och Boel har en klubb, där man får vara med om man nyligen ingått i en skolrelaterad depression. Det har vi. Skippade ju till och med utgång igår kväll, för att vara duktig idag. Ångrar det idag. Gjorde ingen nytta. Kommer inte prestera bättre imorgon ändå. Statistik är så fruktansvärt tråkigt.

Tur är att jag har möte med studievägledningen nästa vecka. Hoppas starkt på att de skall ordna upp mitt liv. Känns väl skönt att lämna över det i någon annans händer. Eller? Ja i mina händer hör det inte hemma i alla fall. Alldeles för lite motivation. Klarade visserligen b-uppgiften precis på en gammal tenta jag sitter med. Känns ju bra. Men ytterst tveksamt om jag kommer memorera allt till morgondagen.

För övrigt har jag kört bil idag och ätit pannkakor. Min pappa och jag sitter mitt emot varandra vid köksbordet, han jobbar och jag pluggar. Eller inte just nu då, men han tror det. Förresten blåser det sinnessjukt mycket ute, nästan glad att jag är inomhus. Men bara nästan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar