måndag 19 oktober 2009

Lönnlövens land!

Sorry för dålig uppdatering på senaste tiden. Men i lördagsmorse gick jag upp vid 04.15, duschade och åt frukost, sedan begav jag mig till Landvetter flygplats för att ta 07.30 planet till London. Somnade nästan direkt och vaknade en timme senare med bara 20 minuter kvar till landning. Det gick ju snabbt tänkte jag. Hade gott om tid på Heathrow, nästan 4 timmar innan det var dags för nästa flygning. Så jag spatserade runt i alla affärer flygplatsen hade att erbjuda, satte mig ner för en liten mack-paus. Läste lite Makroekonomi och började lite smått på Flyga Drake som jag hade med mig ifall Makroekonomi-boken blev för tråkig.

Vid 12.35 (lokal London-tid) skulle planet lyfta, blev en halvtimme försenat men landade tillslut i tid ändå. När jag skulle boarda på Torontoplanet i London höll jag på att nästan inte få åka med. Damen bakom disken som scannade mitt pass och skrev in bokningsnummer sa att jag inte fanns med på listan. Men efter cirka 10 minuters letande hittade hon mig. Pust!

Långflygningen gick bra, tittade på The Proposal och Baksmällan. Läste halva Flyga drake och sov i ca 1 timme. Åt en jättegod kyckling och ris rätt med chokladkaka till efterrätt. Till det en liten side-portion med couscous. Som snacks fick jag någon konstig smörbrödsrulle (varm) med lamm och mint i. Kombinationen med mint där, var tyvärr inte så vinnande, så var tvungen att halsa en cola för att få bort smaken efteråt.

Landade i tid, klockan 15.30 lokal Toronto tid. På flyplatsen var Niklas (my dear boyfriend) och mötte mig. Så tog vi oss till Toronto och gick runt lite på stan i väntan på bussen till Waterloo.

Hälsade lite snabbt på Niklas vänner som satt och drack te. Somnade sedan vid halv två tiden på natten. Hade då varit vaken i 29 timmar ungefär. Morgnen efter var vi inbjudna till Lila, en fransk tjej som bor några hus bort på pannkaksfrukost. Där var alla Niklas närmaste vänner samlade. Lila, Sam, Seb, Karin, Johan, Pascal, Martial och Daniel. Samma gäng samlades för middag senare på kvällen som Lila bjöd på. Pastagratäng med morötter och selleri.

Idag har vi gått en rundtur på Campus för att se hur Niklas har det under skoldagarna. Såg massor med ekorrar och idag har vädret varit väldigt fint också. Flera plusgrader och soligt hela dagen. Ikväll skall vi nog bara gå en tur till affären för att handla lite frukostmat till imorgon, sedan lagar vi mat med Sam och Seb och äter här hemma. Kanske tittar på en film innan det är läggdags.

Långt inlägg det blev, men nu har ni stenkoll på mig! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar